Motomarket Shop Logo
Γραμμή επικοινωνίας:
2310 795 615

Κράνος και ασφάλεια

Αν έχετε κοιτάξει ποτέ το πίσω μέρος του κράνους σας (και ας είμαστε ειλικρινείς, ποιος δεν το έχει κάνει;), πιθανότατα παρατηρήσατε ένα σωρό διαφορετικά αυτοκόλλητα. Αυτά τα αυτοκόλλητα αντιπροσωπεύουν διαφορετικές πιστοποιήσεις:

DOT: Πρότυπα που καθορίζονται από το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ. Η βαθμολογία DOT που ισχύει σήμερα είναι ομοσπονδιακό πρότυπο FMVSS 218 και κάθε κράνος με αυτοκόλλητο DOT θα πρέπει να πληροί ορισμένες προϋποθέσεις.

ECE: Πρότυπα που καθορίζονται από την Οικονομική Επιτροπή για την Ευρώπη. Αυτό το πολυεθνικό πρότυπο χρησιμοποιείται από περισσότερες από 50 χώρες στην Ευρώπη και κάθε κράνος με αυτό το αυτοκόλλητο πρέπει να πληροί το ισχύον πρότυπο ECE 22.05.

SNELL: Πρότυπα που καθορίζονται από το Ίδρυμα Snell Memorial. Πρόκειται για μια διαδικασία εθελοντικής δοκιμής και απαιτείται μόνο από ορισμένα όργανα αγώνων. Το ισχύον πρότυπο είναι το SNELL M2015 για street κράνη  και το SA2015 για κράνη αγωνιστικής  χρήσης.

 

DOT FMVSS 218

Πλεονεκτήματα:

• Πρόγραμμα δοκιμής υψηλής ενέργειας, χρησιμοποιεί τον ημισφαιρικό αμόνι και δύο χτυπήματα ανά περιοχή.

• Ο τεχνικός επιτρέπεται να χτυπήσει το κράνος οπουδήποτε μέσα σε μια μεγάλη περιοχή κάλυψης

• Εύλογη μέγιστη επιτρεπόμενη μεταφορά ενέργειας ύψους 400 g.

Μειονεκτήματα:

• Το "Honor System" των τυχαίων δοκιμών είναι αναποτελεσματικό και πολλά κράνη που φέρουν την ετικέτα DOT δεν μπορούν να περάσουν από το πρότυπο.

• Ο περιορισμένος αριθμός κεφαλών που χρησιμοποιούνται.

• Οι δοκιμές που δεν σχετίζονται με τη διαχείριση της ενέργειας των κρούσεων είναι κάπως ελλιπείς: δεν υπάρχει δοκιμή οπτικών, αφαιρετότητας, αντοχής στην τριβή και πολλών άλλων σημαντικών παραγόντων.

ECE 22.05

Πλεονεκτήματα:

• Τα πρότυπα ελέγχονται ενεργά και διεξοδικά σε όλα τα κράνη που πωλούνται με πιστοποίηση ECE

• Πολύ χαμηλή μέγιστη επιτρεπτή ενέργεια (μόνο 275 g).

• Εκτεταμένη δοκιμή για μια ποικιλία χαρακτηριστικών που σχετίζονται με την ασφάλεια.

• Οκτώ ομοιώματα κεφαλής για μεγαλύτερη κλίμακα μεταβλητών δοκιμής

Μειονεκτήματα:

• Το αμόνι Curbstone και η κάθε κρούση ισούται με δοκιμή πολύ χαμηλής ενέργειας, αναμφίβολα πολύ χαμηλές για τις υψηλότερες ταχύτητες στις Ηνωμένες Πολιτείες

• Σταθερές θέσεις κτυπήματος κράνους καθιστούν δυνατή την εξαπάτηση της δοκιμής κρούσης.

• Η ποικιλία κεφαλής μπορεί να σημαίνει μετατόπιση του κέντρου βάρους κατά τη διάρκεια της δοκιμής, μειώνοντας την ενέργεια κρούσης στις δοκιμές έως και 20%.

 

SNELL M2015

Πλεονεκτήματα:

• Τα πρότυπα ελέγχονται ενεργά και διεξοδικά σε όλα τα κράνη που πωλούνται με πιστοποίηση SNELL.

• Πολύ χαμηλή μέγιστη επιτρεπτή ενέργεια (μόνο 275 g).

• Δοκιμές για σταθερότητα, αφαιρετότητα, θωράκιση προσώπου.

• Το αμόνι δοκιμάζεται με έντονη ενέργεια, ακραίας κρούσης.

• Οι τεχνικοί αναζητούν τα αδύνατα σημεία στο κράνος, διασφαλίζοντας την όσο το δυνατόν λεπτομερέστερη δοκιμή.

Μειονεκτήματα:

• Το υψηλότερο κόστος ιδιωτικών δοκιμών SNELL συχνά αντικατοπτρίζεται στην υψηλότερη τιμή λιανικής πώλησης των κράνους με πιστοποίηση SNELL

• Η racing προσανατολισμένη φύση του SNELL μπορεί να αποκλείσει τα κράνη με χρήσιμα χαρακτηριστικά  (εσωτερική αντηλιακή ασπίδα, modular κράνη).

 

SHARP

Πλεονεκτήματα:

• Τα κράνη δοκιμάζονται χρησιμοποιώντας τόσο υψηλές όσο και χαμηλές επιπτώσεις ταχύτητας/κρούσης από οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα δοκιμών.

• Εκτεταμένη δοκιμή πρόσκρουσης.

• Πέντε σημεία πρόσκρουσης ανά κράνος.

• «Αυτοψία κράνος μετά την πρόσκρουση» που χρησιμοποιείται για τον εντοπισμό πιθανών αδύνατων σημείων.

• Τα συστήματα βαθμολόγησης προσφέρουν στους καταναλωτές περισσότερο από ένα απλό "pass / fail".

Μειονεκτήματα:

• Διαμάχη για την αποτελεσματικότητα των συστημάτων βαθμολόγησης "αστεριών".

• Οι δοκιμές σχεδιάζονται γύρω από τα ευρωπαϊκά δεδομένα σύγκρουσης και δεν λαμβάνουν υπόψη τα επίπεδα ενέργειας και τις συνθήκες  των Αμερικανικών προτύπων.

• Τα τετράγωνα και τα επίπεδα αμόνια προσομοιώνουν χαμηλότερα επίπεδα ενέργειας από αυτά  των DOT και SNELL.